Autoři: Radim Šíp, Denisa Denglerová, Martina Kurowski
Abstrakt: Příspěvek je součástí sympozia Možnosti a meze pedagogického výzkumu, které se zabývá metodologickými inovacemi. Zde prezentujeme možnost rozšíření techniky vizualizace relační mapy (RM), tj. nástroje situační analýzy (SA). RM dokáže vizualizovat a zkoumat vztahy (tzv. mechanismy) mezi základními analytickými kategoriemi. Existují však vztahy mezi samotnými mechanismy. Navržený způsob vizualizace dat umožňuje právě tyto vyšší vrstvy. Díky této inovaci lze SA analýzu lépe propojit s teorií dynamických systémů, a tím poskytnout nástroj vhodný ke zkoumání komplexních jevů.
Klíčová slova: pedagogický výzkum, situační analýza, relační mapa, prostorová vizualizace, teorie dynamických systémů
Title: DATA VISUALIZATION AS A PREREQUISITE FOR APPROPRIATE ANALYTICS: AN EXTENSION OF SITUATION ANALYSIS
Abstract: The paper is a part of the symposium Possibilities and Limits of Pedagogical Research, which deals with methodological innovations. Here we show the possibility of extending the “cartographic” visualization of situational analysis (SA). This extension enables the search for relationships between so-called mechanisms, i.e. relations between individual analytical categories, whereby SA enables an analytical ascent to the system level. Thanks to this innovation, SA can be better connected with dynamical systems theory, thus providing a tool suitable for investigating complex phenomena.
Keywords: educational research, situational analysis, relational map, 3D visualis- ation, dynamical systems theory
Download the article in English [PDF]: Not available