Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autor : Tomáš Sýkora
Abstrakt : Výzkumy v oblasti digitálních vzdělávacích her zatím nevypovídají jednoznačně o užitečnosti použití narativu. Část výzkumů poukazuje na větší zaujetí dětí díky příběhovému zarámování a spojuje ho s lepšími výsledky ve vzdělávání (viz např. Cordova a Lepper, 1996), nicméně komplexnější příběh ve výukových hrách může vést ke zhoršení výsledků (viz např. Clark et al., 2016). Cílem této práce je skrze porovnání dvou verzí hry s různou bohatostí příběhu zodpovědět otázku, zda a do jaké míry může být opodstatněné zapojení příběhu ve vzdělávacích hrách pro mladší děti.
Klíčová slova: výukové hry, příběh, první stupeň, učební výsledky, motivace, matematika, Matemág
Článek ke stažení [PDF] : Vliv příběhu na učební výsledky při využití výukových digitálních her pro děti mladšího školního věku (The effects of narrative on learning outcomes in educational games for primary school children)
Keywords: game-based learning, digital games, serious games, narrative, mathematics, engagement, children
Download the article in English [PDF]: Not available