VSTUP DO ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE

Autor: Markéta Levínská

Abstrakt: Seminář seznámí účastníky s principy školní etnografie, která patří mezi kvalitativní přístupy bádání. Mezi průkopníky školní etnografie v České republice patřila od 90. let 20. stol. Pražská skupina školní etnografie svým longitudinálním výzkumem na základních školách. Seminář v teoretické oblasti navazuje na její odkaz, ukáže, v čem spočívá práce školního etnografa, s čím se musí při realizaci výzkumu vyrovnávat. Těžiště semináře bude spočívat v diskusi nad doktorandskými projekty. Bude vítáno, když doktorandi či další studující v předstihu pošlou své projekty a popíší úskalí a problematická místa, s nimiž se v nich setkávají. Vedoucí semináře se pokusí nabídnout alternativní pohled na dané téma. Vzhledem k tomu, že jednou z hlavních tezí kvalitativního výzkumu je perspektivnost, tj. důraz na úhel pohledu na konkrétní problém, tak budou ve společné diskusi daná témata analyzována, řešena, interpretována.

Článek ke stažení [PDF]