Autor: Říčan Jaroslav, Pešout Ondřej
Abstrakt:Kalibrace je užitečný ukazatel stupně žákova metakognitivního monitorování. Jeho význam a frekvence použití v zahraničním psychologicko-pedagogickém výzkumu roste. Následující příspěvek prezentuje šest směrů navržené autory Bolové a Hackerem (2012), kterými by se výzkum kalibrace mohl ubírat. V textu jsou nastíněny východiska a teoretické základy pro tyto otázky a rovněž jsou zde navrženy i výzkumné metody, jak tyto otázky řešit a pokrýt tak mezery v našem pedagogicko-psychologickém vědění o kalibraci.
Klíčová slova: kalibrace, metakognice, autoregulované učení, výzkumné metody
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Výzkum kalibrace: nové perspektivy vědního objevování v pedagogické psychologii
Abstract: Calibration is an useful indicator for the pupil’s metacognitive monitoring. Its importance and frequency of use in foreign psycho-educational research grows. The following paper presents six guidelines suggested by the authors Bol and Hacker (2012), which could research of the calibration could take. The text outlines the background and theoretical foundations for these issues and there are also proposed research methods to deal with these issues for covering the gaps in our pedagogical and psychological knowledge about calibration.
Keywords:calibration, metacognition, self-regulatedlearning, researchmethods
Download the article in English [PDF]: Not available