5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autor: RENATA JANDOVÁ
Abstrakt: V roce 2004 jsme poprvé použili jako součást přijímacího řízení Bochumský test profesních předpoldadů. V předvýzkumu byl test upraven a ověřován pro vykonávání povolání učitelky mateřské školy, v upravené podobě byl následně použit připřijímacím řízení pro bakalářský studijní obor Specializace v pedagogice – Učitelství MŠ. V roce 2007 se tito uchazeči stávají absolventy uvedeného oboru. Odborný článekse věnuje problematice korelace výsledků testu profesních předpokladů a výsledků studijních. Jsou výborné studijní výsledky opravdu tím správným předpokladem pro vykonávání povolání učitelky mateřské školy? Jak významná je korelace testů profesních předpokladů a studijních výsledků?
Klíčová slova: uchazeč, student, absolvent, test profesních předpokladů, studijní uchazeč, student, absolvent, test profesních předpokladů, studijní výsledky, přijímací zkoušky
Článek ke stažení [PDF]: Využití testů profesních předpokladů pro přijímací řízení na vysoké škole
Title: Using tests of presuppositions for jobs in an entrance procedure at a college
Abstract: In 2004 we used for the first time the Bochum test of presuppositions forjobs as a part of an entrance procedure. In preresearch the test was modified andverified for teachers at kindergartens, in a modified version it was used during theentrance procedure for bachelor studying line The Specialization in Pedagogy -Teaching in kindergartens. In 2007 these applicants have become graduates in thisline. This article is devoted to problems of correlation of the results in tests ofpresuppositions for jobs and studying results. Are excellent studying results really thegood presuppositions to be a teacher at kindergartens? How important is thecorrelation of tests of presuppositions for jobs and studying results?
Key words: applicant, student, graduate, test of presuppositions for jobs, studying results, entrance exams
Download the article in English [PDF]: Not available