VYUŽITÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU„ARGUE WITH ME“ NA VYSOKÉ ŠKOLE

Autoři: Karolína Malíková, Ivo Rozmahel 

Abstrakt: Studie zkoumá využití vzdělávacího programu Argue with Me (Kuhn et al., 2016) na vysoké škole s cílem zlepšit argumentační dovednosti studentů a podpořit jejich kritické myšlení a analýzu znalostí. Výsledky studie vycházejí z analýzy argumentativních textů dle kódovacího postupu Kuhnové et al. (2016), které sepsalo 17 studentů na začátku a na konci speciálně zaměřeného předmětu na podporu argumentačních dovedností pomocí programu Argue with Me. Navzdory úspěšnému využití vzdělávacího programu v různých zemích byla jeho implementace na vysokých školách dosud nedostatečně prozkoumána. Tento výzkum přispívá k pochopení možností a výhod aplikace tohoto programu ve vysokoškolském prostředí a ukazuje na jeho potenciál k posílení argumentačních dovedností studentů.

Klíčová slova: argumentace; vysoká škola; vzdělávací program; kritické myšlení; argumentační dovednosti

Článek ke stažení [PDF]

Title: UTILIZING THE EDUCATIONAL PROGRAM “ARGUE WITH ME” AT THE UNIVERSITY

Abstract: The study investigates the utilization of the educational program “Argue with Me” (Kuhn et al., 2016) at a university aiming to enhance students’ argumentation skills and support their critical thinking and knowledge analysis. The study’s findings stem from the analysis of argumentative texts following Kuhn et al.’s (2016) coding procedure, composed by 17 students at the beginning and end of a specifically focused course to support argumentation skills using the Argue with Me program. Despite the successful utilization of the educational program in various countries, its implementation at universities has yet to be sufficiently explored. This research contributes to understanding the possibilities and benefits of applying this program in higher education settings and demonstrates its potential to strengthen students’ arguing skills.

Keywords: argumentation; university; educational program; critical thinking; argumentative skills

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze