Výzkum učitele a učitelského vzdělávání v kontextu kurikulární reformy – Co, proč a jak zkoumat

2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy

Autor: Vladimíra Spilková

Abstrakt:

1. Informace o projektu výzkumu (2007-2013), jehož předmětem je reflexe klíčových trendů v teorii a výzkumu učitelské profese a ve výzkumu a praxi učitelského vzdělávání v ČR po roce 1989, v kontextu současného světovéhovývoje.

2. Popis výzkumného designu: Teoretická východiska,cíle a metody výzkumu. Předpokládané výsledky.

3. Diskuze otevřených otázek a problémů.

Klíčová slova: učitelská profese, učitelské vzdělávání, kurikulární reforma, profesníkompetence, projekt výzkumu

Článek ke stažení [PDF]: Výzkum učitele a učitelského vzdělávání v kontextu kurikulární reformy – Co, proč a jak zkoumat

Title: Research in the Teacher Profession and Teacher Education in theContext of Curriculum Reform – What, Why and How to Research

Abstract: 

1.Information about the research project (years 2007 – 2013) which is focused on thereflection of the key trends in the theory and research into the teacher profession,research and praxis of the teacher education in the Czech Republic after 1989in thecontext of the contemporary European and World developments.

2.Description of the research design: Theoretical points of departure, goals andmethods of the research. Presumed results.

3.Discussion of the open questions and problems

Key words: teacher profession, teacher education, curriculum reform , professionalcompetences, research design

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze