2. SEKCE: Výzkum žáka a studenta – Skupina B
Autoři:
PATRIK VACEK
JANA KRÁTKÁ
Abstrakt: Přítomný příspěvek vychází ze zkušeností autorů získaných v průběhu realizace seminářů filmové a audiovizuální edukace na PedF MU v Brně.Během interaktivně koncipované výuky byla komentována recepčníschémata a stereotypy ve studentském uvažování o filmu (uměleckém,žánrovém, non-narativním), filmové kritice a počítačových hrách.Přednostní pozornost byla věnována mezioborovým vztahům filmu atradičních esteticko-výchovných disciplín. Zdrojem primárních dat bylodotazníkové šetření mezi studenty.
Klíčová slova: audiovizuální kultura, film, počítačové hry, recepční stereotypy
Článek ke stažení [PDF]: ZLOVOLNÉ OBRAZY: FILM A AUDIOVIZUÁLNÍ KULTURA Z POHLEDUVYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ
Abstract: This paper sums up the experience the authors acquired in the courses of film and audio-visual education at the Faculty of Education (MasarykUniversity – Brno). Based on the interactive modes of teaching, both thecourse’s tutors and participants evaluated various modes of thinking,expressed in different opinions of cinema (film art, film genres, non-fictioncinema) as well as film criticism and computer games. The authorsfocused on interdisciplinary vein among institution of cinema and wellestablishedaesthetic education branches. A short student’s questionnaireis also included and analysed..
Keywords: audio-visual culture, film, computer games, modes of receptionstereotypes
Download the article in English [PDF]: Not available