ZÁKLADNÍ METODOLOGICKÉ OTÁZKY PEDAGOGIKY: MŮŽE BÝT VĚDOMOST NEBO ZÁMĚRNOST DEFINIČNÍM ZNAKEM VÝCHOVY? CO VYPLÝVÁ Z JEJICH UŽITÍ V DEFINICI VÝCHOVY?

IV. Metodologické problémy pedagogického výzkumu v současném období

Autor : Jiří Haškovec

Abstrakt : Nazýváme se Českou asociací pedagogického výzkumu. Obvykle se tvrdí, že pedagogika je vědou o výchově. Chceme-li tak dostát tomuto svému názvu,musíme se zabývat otázkami pedagogiky jako vědeckého oboru, tedy otázkami cest k prohlubování vědeckosti pedagogiky nebo, jak říká prof. Skalková, cestami jejího zvědečťování. O možnosti hledání takové cesty mnozí přírodovědně zaměrení kolegové, ať už z oblasti pedagogiky nebo mimo ni, pochybují.

Článek ke stažení [PDF] : ZÁKLADNÍ METODOLOGICKÉ OTÁZKY PEDAGOGIKY: MŮŽE BÝT VĚDOMOST NEBO ZÁMĚRNOST DEFINIČNÍM ZNAKEM VÝCHOVY? CO VYPLÝVÁ Z JEJICH UŽITÍ V DEFINICI VÝCHOVY?

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze