VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA VE ŠVP NA 1. STUPNI ZŠ

5. SEKCE: Výzkum kurikula

Autor: JANA STARÁ

Abstrakt: Kurikulární reforma ČR přinesla v souladu s doporučením mezinárodních organizací zabývajících se doporučeními pro celosvětovou vzdělávací politiku požadavek začlenit průřezové téma RVP ZV Výchova demokratického občana již od 1. stupně základní školy. Cílem příspěvku je v prvé řadě analyzovat, co se v tomto směru očekává od učitele 1. stupně základní školy. V příspěvku budou posluchači stručně seznámeni s analýzou závazných a doporučovaných dokumentů. V druhé části příspěvku budou předneseny výsledky výzkumu školního kurikula tří základních škol doplněné o výsledky dotazníkového průzkumu mezi učiteli 1. stupně ZŠ. První zmíněná metoda se snaží zjistit, jak se jednotlivým školám daří rozpracovat obecné požadavky státní vzdělávací politiky formulované v RVP ZV v průřezovém tématu Výchova demokratického občana do specifických cílů a vymezení konkrétního učiva v rámci školního vzdělávacího programu. Dotazníkové šetření má poukázat na porozumění problematice u jednotlivých učitelů, jejich motivovanost a připravenost realizovat toto průřezové téma ve výuce a problémy.

 Článek ke stažení [PDF]: Výchova demokratického občana ve ŠVP na 1. stupni ZŠ

Diskuze