VÝZNAM A SPECIFIKA CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJI OSOB S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM

7. SEKCE: Výzkum terciárního vzdělávání a celoživotního učení

Autor: JOSEF SLOWÍK

Abstrakt: Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání osob s mentálnímpostižením, v přehledu se podrobněji zaměřuje zejména na význam amožnosti celoživotního vzdělávání takto handicapovaných jedincův našich současných podmínkách, v platném legislativním rámci av mezích reálně dostupných příležitostí. Jeho hlavním smyslem je výzvake spolupráci ve výzkumu vlivu vzdělávání na kvalitu života osobs mentálním postižením a rozvoj jejich kompetencí.

Klíčová slova: Vzdělávání, lidé s mentálním postižením, celoživotní vzdělávání

Článek ke stažení [PDF]: VÝZNAM A SPECIFIKA CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJIOSOB S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM

Abstract: The paper is focusing on the area of education the people with mentalhandicap. In outline there is accented the importace and possibilities ofcontinuing edication in actual conditions of Czech Republic and withinframework of our legislation and real opportunities. The main implication isin appeal on cooperative research into the impact of education on thequality of life of people with the learning disabilities (mental handicap) andthe development of their kompetence.

Keywords: Education, people with learning disabilitites, continuing education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze