1. SEKCE Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy
Autor: Dominik Dvořák
Abstrakt: V posledních dekádách se pozornost kurikulárního výzkumu významnězaměřovala na „skryté“ aspekty a sociální kontexty kurikula. Někteří autořiv současnosti poukazují na nezbytnost opět se více zabývat i projektovaným obsahemvyučování. Ovšem metodologie, jak zkoumat tyto formy kurikula, musí být znovuformulována. V této souvislosti a v návaznosti na kurikulární reformu se zabývámepoužitelností obsahové analýzy pro popis variability pojetí jednotlivých předmětů ajejich učiva v konkrétních školních kurikulech.
Klíčová slova: kurikulum, obsahová analýza
Článek ke stažení [PDF]: Obsahová analýza vzdělávacích programů
Title: Content analysis of school curricula
Abstract: A new national curricular framework and the development of school curriculaare the key aspects of ongoing educational reform in the Czech Republic. As there is noagreed-upon method of analyzing the curriculum, content analysis is proposed as onepossibility to describe the resulting variation of school curricula.
Key words: Curriculum, content analysis
Download the article in English [PDF]: Not available