2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy
Autor: Karla Brücknerová
Abstrakt: Příspěvek se nejprve zamýšlí nad pojmem estetická výchova a jeho potenciálem propedagogickou teorii. Zastavuje se zejména u otázky východisek a cílů estetickévýchovy, jako u klíčových bodů tohoto konceptu.Ve druhé části seznamuje s probíhajícím kvalitativním šetřením jako příspěvkemk poznání možných pojetí estetické výchovy v české základní škole.
Klíčová slova: Estetická výchova –– pedagogický cíl a východisko – esteticko-výchovné předměty –možná pojetí kurikula estetické výchovy – výtvarná výchova
Článek ke stažení [PDF]: Estetická výchova v české škole: hledání jejího místa, východisek a možných pojetí
Title: Aesthetic education in Czech schools: looking for its place, backgroundand possible conception
Abstract: In its first part, the paper reflects the concept of aesthetic education and its potential foreducational theory. Special attention is given mainly to the problems of the backgroundand the objectives of aesthetic education, as the key aspects of the concept.The second part introduces a quantitative research in process, which contributes to theknowledge of the possible concepts of aesthetic education in Czech schools..
Key words: Aesthetic education – educational objective and background – possible conception of aesthetic education – art education
Download the article in English [PDF]: Not available