3. SEKCE Výzkum vnitřní proměny školy v širších sociálních souvislostech
Autoři: Pavel Doulík
Jiří Škoda
Abstrakt: V příspěvku je popsána výzkumná studie zaměřená na cílené vytváření image a publicrelations základní školy. Je hodnoceno vnímání těchto aktivit ze strany rodičů žákůzákladních škol. Výzkumné studie provedené pomocí dotazníku se zúčastnilo 150 rodičůžáků 1. stupně základních škol a 91 ředitelů škol. Výzkum je zaměřen jako komparačnístudie mezi skupinami rodičů a ředitelů. Komparace byla prováděna v oblastech:prezentace a propagace základních škol, image a public relations základní školy, webováprezentace škol, hodnocení jednotlivých kategorií informací a jejich důležitost pro cílovouskupinu. Dosažené výsledky přispívají k vnitřní proměně školy v závislosti na strategiijejího rozvoje.
Klíčová slova: základní škola, public relations, image školy, cílová skupina, strategie rozvoje školy
Článek ke stažení [PDF]: Public relations základní školy jako faktor její vnitřní proměny
Title: Primary School Public Relations as the Element of its InternalTransformation
Abstract: The research study oriented on objective formation of primary school image and publicrealtions is described in this paper. Th reception of these activities from the side of pupils‘parents is evaluated here. 150 parents of primary school (the 1st grade) pupils and 91school directors took part in this study realised by questionnaire method. The research isoriented as comparative study between parents group and directors group. Thecomparation was realised in those areeas: primary school publicity and presentation,primary school image and public realtions, webpresentation, evaluation of separateinformation categories and their importance for target group. Realised results contributeto internal school transformation in dependence of its developement strategy.
Key words: primary school, public realtions, school image, target group, strategy of schooldevelopement
Download the article in English [PDF]: Not available