STŘEDNÍ ČLÁNEK PODPORY: VÝZVY A PŘÍNOSY JEHO PŮSOBENÍ V REGIONU

Autoři: Veronika Babyrádová

Abstrakt: Příspěvek představuje výzvy a přínosy působení středního článku podpory na vybraném administrativním území pohledem ředitelů, zřizovatelů i členů týmu středního článku podpory. Měl by pomáhat ředitelům a zřizovatelům škol s jejich agendou a dotazy v oblastech legislativy, financování či řízení a vedení. Jelikož se jedná o nový prvek ve vzdělávacím systému, není jeho působení prozkoumáno. Proto byl pro účely výzkumu zvolen kvalitativní výzkumný design využívající individuální polostrukturované rozhovory s různými aktéry. Mezi identifikované výzvy patří podpora zřizovatelů či vymezení agendy středního článku podpory vůči ostatním aktérům v oblasti vzdělávání v regionu. Pozitivně tým středního článku podpory působí na pracovní sebejistotu ředitelů nebo jako zdroj know-how.

Klíčová slova: podpora; ředitelé a zřizovatelé ZŠ

Článek ke stažení [PDF]

Title: THE MIDDLE TIER OF SUPPORT: CHALLENGES AND BENEFITS OF ITS OPERATION IN THE REGION

Abstract: The paper presents the challenges and benefits of the Middle Tier of support in a selected administrative area from the perspectives of school headmasters, statutory authorities, and team members. The core aim of the Middle Tier is to support school principals and authorities in legislation, financing, leadership, and management. As a novel element, its impact is under-researched. A qualitative study using semi- structured interviews was conducted. Challenges include defining the Middle Tier’s agenda, especially concerning its relationship with other regional actors and supporting authorities. Positively, the Middle Tier can enhance headmasters’ professional confidence and provide valuable expertise.

Keywords: support; school headmasters and authorities

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze