Autoři: Veronika Siegelová, Martin Andráši, Jana Poláchová Vašťatková
Abstrakt: Decentralizované české školství poskytuje mimo jiné vysokou míru autonomie různým aktérům školního vzdělávání. Zatímco inspekce hodnotí a kontroluje kvalitu a efektivitu vzdělávání, zřizovatelé mohou výrazně ovlivňovat péči o kvalitu jednotlivých škol. Ve fragmentovaném systému regionálního školství jsou to ředitelé, kteří zodpovídají za profesní rozvoj pedagogických pracovníků i sebe sama. Záměrem výzkumu je sdílet porozumění, jak ředitelé interpretují význam externího hodnocení a vztah externích podnětů ke svému profesnímu učení.
Klíčová slova: externí podněty, ředitel školy, profesní učení
Title: EXTERNAL INPUTS FOR NOVICE SCHOOL HEADTEACHERS’ PROFESSIONAL LEARNING
Abstract: The decentralized Czech education system grants a high degree of autonomy to various stakeholders in school education. While the inspectorate evaluates and monitors the quality and effectiveness of education, school governing authorities significantly influence the quality management of individual schools. In this fragmented regional school system, headteachers are responsible for the professional development of both teachers and themselves. This study aims to explore how headteachers interpret the significance of external evaluation and the relationship between external inputs and their professional learning.
Keywords: external inputs, headteacher, professional learning
Download the article in English [PDF]: Not available