Dětství v zrcadle vzpomínek

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: Miriam Prokešová

Abstrakt: Příspěvek přináší ve zkrácené podobě některé výsledky výzkumu vzpomínek studentůve věku 19-24 let na jejich vlastní dětství. Vychází z teze S. Freuda a P. Ricouera o prácismutku a vzpomínek, které mají největší vliv na utváření osobnosti. Naše dětství se tak prolínádo věku dospělosti. Autorka se pokusila zachytit na vzpomínkách studentů, v čem smutek konkrétně spočívá a z čeho pramení

Klíčová slova: sebepoznání, práce smutku a vzpomínek, kategorizace vzpomínek, dětství,rodiče a prarodiče, škola

Článek ke stažení [PDF]: Dětství v zrcadle vzpomínek

Title: CHILDHOOD IN THE MIRROR OF MEMORIES

Abstract: report in shortcut image brings some outcomes from study among students of age19-24 years about their own childhood. Comes from S. Freud’s and P. Ricouter’s thesis about task of sorrow and memories, which have effect on personality creation. Our childhood blends thus into our adulthood. Author tried to catch in student’s memories in what the sorrow reclines and what it comes from.

Key words: self-recognition, task of sorrow and memories, categorization of memories,childhood, parents and grandparents, school

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze