6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů
Autoři: Svobodová Eva
Tichá Anna
Váchová Alena
Abstrakt: Ze všech historických událostí nás nejvíce ovlivní ty, jichž jsme byli účastníky. Všichni jsme chodili do školy a většina z nás do mateřské školy. Vzpomínky mnohých absolventů mateřských škol na dobu, kdy sami chodili do MŠ, jsou příčinou některých negativních postojů a nedůvěry rodičů k předškolním zařízením. Příspěvek seznamuje s pilotní sondou v této oblasti, na kterou by mohl navázat rozsáhlejší výzkum.
Klíčová slova: mateřská škola, vzpomínky, nedůvěra, program výchovné práce, výzkum, osobnost učitelky
Článek ke stažení [PDF]: Vývoj předškolního vzdělávání z pohledu absolventů mateřských škol
Title: History of preschool Education in a Sight of Graduates of Kindergartens
Abstract: Historical events, in which we have participated, influenced us most. All of us attended school and nearly all of us attended kindergarten. Our memories of that time have often influenced our attitudes toward preschool institutions and might have made us mistrustful. The paper deals with the pilot study in the area, which could be followed up by a further, more substantial research.
Key words: kindergarten, memories, mistrust, curriculum, research, personality of a teacher
Download the article in English [PDF]: Not available