Reflexe problematiky zkoumání identity učitele

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autoři: Josef Lukas

Roman Švaříček

Abstrakt: Příspěvek je věnován analýze problematiky zkoumání identity učitele, která může být nahlížena více z pohledu pedagogického či může být popisována více z hlediska poznatků sociální a vývojové psychologie. V souladu se současnými trendy v sociálněvědních oborech se v příspěvku pokoušíme nabídnout ucelenější pojetí identity učitele, přičemž se snažíme zohlednit především současný stav psychologicky zaměřených výzkumů a teoretických pojednání, týkajících se učitelovy identity. Zároveň se pokoušíme brát v potaz i sociologicky orientovaný pohled na učitelovu identitu (např. vliv učitelovy pedagogické práce na formování jeho identity).

Článek ke stažení [PDF]: Reflexe problematiky zkoumání identity učitele

 

Title: Teacher ‘s identity and reflection of related problems

Abstract: The paper deals with analysis some problems of research teacher’ s identity which may be described from more pedagogical point of view on the one hand, and from more psychological (social or developmental) point of view on the other hand. Inthe paper we try to propase, in correspondence with contemporary trends in socialsciences, more integral conception of teacher’ s identity, and above all we try to pay attention to psychological research and themy. At the same time we reflect sociological approach to teacher’ s identity too (e. g. problem of influence teacher’ s pedagogical work on his/her identity formation).

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze