7. SEKCE Výzkum celoživotního vzdělávání a učení
Autor: PETR NOVOTNÝ
Abstrakt: Výsledky výzkumů na poli vzdělávání dospělých v posledních letech opakovaně vedly k závěru, že klíčovým faktorem určujícím motivaci a participaci ve vzdělávání dospělých je profesní a pracovní kontext. Příspěvek přezkoumává, jaké proměnné způsobují rozdíly v participaci na vzdělávání mezi rozmanitými skupinami ekonomicky aktivních lidí definovanými úrovněmi vzdělání, profesním postavením,ekonomickým sektorem atd. Příspěvek je postaven na datech z reprezentativního výzkumu nazvaného Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (MPSV CR), realizovaného Ústavem pedagogických věd FF MU pod vedením řešitelky Milady Rabušicové.
Klíčová slova: Vzdělávání dospělých, další profesní vzdělávání, motivace, participace, výzkum
Článek ke stažení [PDF]: Vzdělávání jako součást pracovního života- motivace a participace českých dospělých
Title: Adult education as a part of professional life – motivation and part:cipation of Czech adults
Abstract: The results of researches in the field of adult education in past years repeatedly lead to conclusion that the key factor determining motivation and participation in adult education is occupational and professional context. The paper explores what variables are causing differences in participation in education between various groups of economically active people defined by level of education, professional status, economical sector etc. The paper is based on data from the survey called Adult Education in various stages of the life cycle: priorities, oppmtunities and possibilities ofdevelopment. Research conducted by Dept. of Educational Sciences, Faculty of Arts,Masaryk university (grant manager Milada Rabušicová), supported by the Ministry of Labour and Social Affairs.
Key words: Adult education, CVET, motivation, pmticipation, research
Download the article in English [PDF]: Not available