7. SEKCE Výzkum celoživotního vzdělávání a učení
Autor: ZUZANA ŠIMBEROVÁ
Abstrakt: Příspěvek představuje první výsledky výzkumu, který se zabývá faktory ovlivňujícími přístupy pracovníků k učení v rámci podniku, tak jak je coby potenciální učící se jedinci vnímají. Tyto faktory lze rozdělit na vnitřní, které vycházejí ze samotného jedince a vnější, které na jedince působí zvnějšku v rámci podniku. U nás podobné výzkumy absentují, ale inspirace přichází ze zahraničí, př. výzkum odhalující silnou vazbu mezi typem prostředí (expanzivním a restriktivním) v podniku a postojem pracovníků k učení (Evans et al., 2006) nebo výzkum vztahu mezi učením v práci a některými charakteristikami podniku, př. organizace práce, vedení podniku apod.,především z pohledu zaměstnanců (Ellstrom, Gill, Kock, 2006). Pozornost je věnovánav podnicích běžnějšímu učení neformálnímu a informálnímu.
Klíčová slova: učení v podniku, organizační klima, faktory ovlivňující učení
Článek ke stažení [PDF]: Faktory ovlivňující přístupy pracovníků k učení v podniku
Title: Factors influencing employees’ approaches to learning in firms
Abstract: The paper presents the outcomes of a research dealing with factors influencing approaches to learning in a firm as they are perceived by employees,potential learners. These factors can be divided in internal (individua!) and external(but inside the firm). There is a lack of such researches in the Czech Republic but an inspiration comes from abroad, e.g. Evans et al., 2006, Ellstrom, Gill, Kock, 2006. The attention is payed to non-formal and informal learning, more frequent in the firms than formal learning.
Key words: company-based learning, organizational climate, factors influencing learning
Download the article in English [PDF]: Not available