Sekce 2 – Výchova a vzdělávaný jedinec
Autor : Klára Záleská
Abstrakt : Cílem příspěvku je prezentovat zjištění disertační práce, která si za svůj cíl kladla porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalení oblastí, které učitelé v obou prostředích považují za klíčové pro úspěšnost procesu. S ohledem na hlavní cíl byla formulována hlavní výzkumná otázka: Jaké poznatky přináší srovnání podpory školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí? Při řešení byla využita Beredayova čtyřkroková metoda srovnání (Bereday, 1964; Rabušicová & Záleská, 2016; Vlček, 2015).
Klíčová slova: Školní adaptace, dítě-cizinec, vzdělávací politika, srovnávací pedagogika, multikulturalismus
Článek ke stažení [PDF] : Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí (Immigrant Children and Support of Their School Adaptation in the Czech and Norwegian Environment)
Keywords: School adaptation, immigrant child, education policy, comparative education, multiculturalism
Download the article in English [PDF]: Not available