Jak na výukové komunikaci participují tzv. slabí žáci (How low achieving students participate in a classroom talk)

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autoři : Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová

Abstrakt : Cílem příspěvku je na etnografických datech ze čtyř školních tříd představit, jak slabí žáci (tzn. žáci se špatnými známkami) participují na výukové komunikaci. V rámci příspěvku ukážeme situace, v nichž se slabí žáci zapojují do výukové komunikace a v nichž se naopak participaci vyhýbají. Poté budeme interpretovat motivy a důvody, které jsou s participací těchto žáků spojeny. V důsledku pak ukážeme, že slabí žáci nejsou z hlediska své participace homogenní skupina, ale lze mezi nimi naopak vysledovat dvě velmi odlišné skupiny – žáky výrazně vokální vs. žáci velmi tiché.

Klíčová slova: Výuková komunikace, participace žáků, školní výsledky, slabí žáci

Článek ke stažení [PDF] : Jak na výukové komunikaci participují tzv. slabí žáci (How low achieving students participate in a classroom talk)

Keywords: Classroom talk, students´ participation, student achievement, low achieving students

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze