Autor: Jana Johnová
Sekce 1: Metody měření kvality vzdělávání
Anotace: Aby mohla být dramatická výchova na základních školách v České republice vyučována, je důležité podpořit vzdělávání učitelů. Východiskem pro tuto podporu bylo zjištění názorů a postojů budoucích i současných učitelů primárního vzdělávání k oboru na základě účasti v krátkodobém – šestihodinovém kurzu, přičemž byly sledovány i jejich případné změny v náhledu na výuku dramatické výchovy a zájem o další vzdělávání. Text přibližuje čtenáři realizaci a vyhodnocení jednorázového motivačního kurzu dramatické výchovy pro učitele primárního vzdělávání a studenty tohoto oboru. Jsou v něm popsány výsledky výzkumu, který byl realizován v letech 2008–2011. Výzkumným nástrojem se v něm staly dva dotazníky – tzv. vstupní a výstupn. dotazník, které byly sestaveny, aby zjistily názory a postoje učitelů a studentů k oboru dramatická výchova.
Klíčová slova: dramatická výchova, motivační kurz, vstupní a výstupný dotazník, názory a postoje učitelů primárního vzdělávání, metody a techniky dramatické výchovy
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Evaluace motivačního kurzu dramatické výchovy pro učitele primárního vzdělávání
Title: Evaluation of Drama teaching motivation course for the primary school teachers
Abstract: In order to be able to teach drama education at primary schools it is very important to support teachers´education. Ascertaining the opinions and attitudes of the future and current primary school teachers towards the subject of drama teaching was the basis of the support that was realised as a short six-hourcourse. The purpose of this course was to monitor the possible changes in their opinions as well as their interest in further education. The article describes the realisation and evaluation of this motivation course of drama teaching for the primary school teachers and for the students in this area. Also described are the results of the research that was done in 2008–2011. Two questionnaires were used as research tools –one or input and one for output, that were formed to ascertain teachers‘ and students‘opinions and attitudes towards the subject of drama teaching.
Keywords: drama education, motivation course, input and output questionnaire, opinions and attitudes of teachers, methods and techniques of drama education.
Download the article in English [PDF]: Not available