Vnímání stupně odpovědnosti za žákovu školní úspěšnost

Autor: Jana Wernerová

Sekce 2: Kvalita učitele a učitelského vzdělávání

Abstrakt: Příspěvek na podkladě výzkumn.ho šetření dotazníkem RSA (Responsibility for Student Achievement Questionnaire) prezentuje subjektivní vnímání stupně odpovědnosti za školní úspěšnost a neúspěšnost žáků studenty učitelství primárního vzdělávání těsně po absolvování souvislé pedagogické praxe na 1. stupni základní školy. Cílem šetření bylo komparovat výpovědi studentů prezenčního studia s výpověďmi studentů čtvrtého ročníku kombinovaného studia, kteří vyučují na 1. stupni základní školy.

Klíčová slova: učitel, žák, školní úspěšnost, odpovědnost, studenti učitelství, dotazníkové šetření, dotazník RSA

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Vnímání stupně odpovědnosti za žákovu školní úspěšnost

 

Title: Perception of the level of responsibility for pupils´ school success

Abstract: Post on the basis of the research questionnaire (RSA Responsibility for Student Achievement Questionnaire) presents the subjective perception of the degree of responsibility for school success and failure of pupils in primary education student teachers immediately after the completion of continuous teaching experience at the 1st primary school. The aim of investigation was to compare the dismissal full-time students with fourth grade students’ allegations of the combined studies, who taught at the 1st primary school.

Keywords: teacher, pupil, school success, responsibility, students of the teaching profession, questionnaire research, the RSA Questionnaire

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze