KONCEPTUALIZACE A MĚŘENÍ SOCIOEKONOMICKÉHO STATUSU JAKO KLÍČOVÉHO KONSTRUKTU VE VÝZKUMU VZDĚLANOSTNÍCH NEROVNOSTÍ

SEKCE Č. 4: TEORIE A METODA V PEDAGOGICE

Autor : Potužníková Eva

Abstrakt :  Všeobecně se uznává, že rozdíly ve vzdělávacích výsledcích lze z největší části vysvětlit rozdílným socioekonomickým zázemím žáků. Socioekonomický status(SES) se používá jako důležitý prediktor v řadě výzkumů z oblasti vzdělávání, ale i dalších oborů, např. psychologie, medicíny, kriminologie.

Klíčová slova: socioekonomický status, měření, CLoSE

Článek ke stažení [PDF] : KONCEPTUALIZACE A MĚŘENÍ SOCIOEKONOMICKÉHO STATUSU JAKO KLÍČOVÉHO KONSTRUKTU VE VÝZKUMU VZDĚLANOSTNÍCH NEROVNOSTÍ

Title: CONCEPTUALIZATION AND MEASUREMENT OF SOCIOECONOMIC STATUS AS A KEY CONSTRUCT IN EDUCATIONAL INEQUALITY RESEARCH

Abstract: The aim of this paper is to draw attention to some issues related to socioeconomic status (SES) in educational research.

Keywords: socioeconomic status, measurement, CLoSE

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze