Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR

Autor: Vanda Hájková, Lea Květoňová, Iva Strnadová

Sekce 8: Kulturní a sociální aspekty školní edukace

Abstrakt: Závěry představených výzkumů dokládají otevřenost sociálně vztahové sítě pro inkluzi žáků v rámci běžných škol v České republice. Pozitivní přijetí spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami potvrdily výsledky dotazníkového šetření se 212 studenty středních škol a se 346 vysokoškolskými studenty.

Klíčová slova: inkluzivní vzdělávání, inkluzívní přístupy, sociální síť ve třídě, názory studentů

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Podmínky pozitivního přijetí žáků se zdravotním postižením v běžných školách z pohledu žáků a studentů v ČR

 

Title: The positive acceptance conditions of students with disabilities in mainstream schools from the perspective of pupils and students in the Czech Republic

Abstract: The conclusions of the presented researches demonstrate openness of social relationship network for inclusion of pupils in mainstream schools in the Czech Republic. Positive acceptance of classmates with special needs confirmed the results of the survey with 212 high school students and 346 college students.

Keywords: inclusive education, inclusive approaches, social network in the classroom, students opinions

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze