Autor: Věra Šťastná
Sekce 9: Kvalita vysokoškolského vzdělávání a celoživotního učení
Abstrakt: Vývoj v rámci Boloňského procesu se stal impulzem k intenzivnímu rozvoji celoevropské spolupráce, kde kvalita hraje zásadní roli. Již v roce 2001 se univerzity v Salamance přihlásily ke své prvotní odpovědnosti za kvalitu, v Bergenu (2005) ministři přijali společné Standardy a směrnice pro zajišťování kvality v EHEA.
Klíčová slova: kvalita, vysoké školy, Standardy a směrnice pro zajišťování kvality, Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání, Boloňský proces, kultura kvality
-
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Kvalita v Evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání – systém zajišťování kvality a pěstování kvality („quality culture“)
Title: Quality in Euroepan Higher Education Area – quality assurance/enhancement system and quality culture
Abstract: Developments in the Bologna process became the impetus for intensive development of pan-European cooperation, where quality has been playing the crucial role. Already in 2001, the universities sent the message from Salamanca stressing that quality is their primary responsibility. In Bergen (2005) the higher education ministers adopted the Standards and guidelines for quality assurance.
Keywords: quality, higher education institutions, European Higher Education Area, Standards and Guidelines for Quality Assurance, Bologna Process, quality culture
Download the article in English [PDF]: Not available