Autor: Petronela Tabačáková
Sekce 2: Výzkum profese učitele a jiných pedagogických pracovníků
Abstrakt: Příspěvek se zab.vá problematikou evaluace učitele z pohledu činnosti managementu školy. Specifikuje úkoly, které v této oblasti před vedením škol stojí. Autor vymezuje oblast evaluace učitele a naznačuje souvislosti v.zkumu této oblasti s teorií i praxí školského managementu. V.znamnou částí příspěvku je popis a vyhodnocení dotazníkového šetření vztahujícího se k evaluaci učitele, které má povahu předv.zkumu v rámci disertační práce autora. Cílem autora je vytvořit a v praxi ověřit model evaluace učitelů, kter. bude funkční v podmínkách konkrétní školy.
Klíčová slova: evaluace učitele, management školy, profesní standard, teachers evaluation
Článek ke stažení v češtině [PDF]: EVALUACE UČITELŮ
Title: TEACHERS´ EVALUATION
Abstract: The paper deals with the problem of evaluation of teachers in terms of school management activities. It specifies the tasks of school management in this area. The author defines the conception of evaluation of teachers and suggests a context of the research with theory and practice of school management. An important part of this paper is a description of the questionnaire relating to the evaluation of teachers, which is a part of author’s thesis. The aim is to create and verify the model of teacher evaluation, which will be functional in terms of a particular school.
Key words: Teachers’ evaluation, school management, professional standard
Download the article in English [PDF]: Not available