Autor: Jitka Jursová
Sekce 3: Kurikulum, kurikulární materiály, kurikulární reforma
Abstrakt: Příspěvek se zabývá podmínkami využití masmédií ve výchovně vzdělávacím procesu v souvislosti se zaváděním mediální výchovy do školních vzdělávacích programů. Autorka seznamuje s výsledky výzkumného šetření, zaměřeného na možnosti a kompetence školy k efektivní mediální a informační výchově a k rozvoji studijních kompetencí žáků podle požadavků reformovaného českého kurikula.
Klíčová slova: mediální výchova, informační výchova, masmédia, mediální kompetence
Článek ke stažení v češtině [PDF]: MEDIÁLNÍ VÝCHOVA V PRAXI OČIMA UČITELŮ
Title: MEDIA EDUCATION IN THE SCHOOL: TEACHER̓ S VIEW
Abstract: The report deals with conditions of using massmedia in an upbringing-educational process in connection with media upbringing introduction into educational school programmes. The authoress is introducing her research results, targeted in an opportunities and school competencies to effective media and information education and to development of study competences of schoolchildren according to requirements of the reformed Czech curriculum became an object of the research.
Key words: media education, information education, massmedia, media competences
Download the article in English [PDF]: Not available