Autor: Kateřina Lojdová
Sekce 4: Výchova a vzdělávání optikou sociální pedagogiky
Abstrakt: Příspěvek nahlíží na subkulturu jako významné socializační prostředí. Navazuje na výzkumy subkultur v zahraničí a přináší nové poznatky vycházející z kvalitativního výzkumu jehož jádrem jsou rozhovory se sedmi informanty, kteří v některé fázi své životní dráhy sympatizovali s hnutím skinheads. Jsou identifikovány některé mechanismy socializace do subkultury a je popsána cesta jedince subkulturou. Dále jsou diskutovány vybrané metodologické aspekty realizovaného výzkumu. Výsledky výzkumu rozšiřují teoretické pole sociální pedagogiky o aktuální téma socializace do subkultury.
Klíčová slova: kvalitativní výzkum, skinheads, socializace, subkultura
Článek ke stažení v češtině [PDF]: VÝZKUM SUBKULTUR JAKO TÉMA SOCIÁLNÍ PEDAGOGIKY
Title: SUBCULTURE RESEARCH AS A PEDAGOGICAL THEME
Abstract: This paper focuses on one of the most important theme of social pedagogy – socialization. It is aimed at socialization into subcultures and describes how young people become members of subcultures. Qualitative research is based on interviews with seven members of skinheads subculture. I try to find general interrogation of socialisation into subculture. Among others, I resume qualitative research strategies and their strong and week sides in gaining evidence and making theory in pedagogy.
Key words: qualitative research , skinheads, socialization, subculture
Download the article in English [PDF]: Not available