Autor: Mgr. Gabrielová Johana, Mgr. Kratochvílová Jitka Ph. D., Bc. Kalous Petr
Abstrakt: První část příspěvku stručně definuje pole 3D technologií a jejich vztah k výtvarné výchově. Druhá část příspěvku se věnuje před-výzkumné sondě, která byla uskutečněna na vybraných středních školách a gymnáziu. Ukazuje na povědomí o 3D technologiích mezi středoškoláky. Sonda nám také představuje nejčastěji využívané softwary pro 3D podle žáků. Jako zajímavé srovnání se ukázalo porovnat výsledky žáků ze středních umělecky či graficky zaměřených škol s výsledky gymnazistů.
Klíčová slova: opensource, 3D programy, 3D modelování, 3D vizualizace, střední školy, předvýzkum, sekundární vzdělání
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Možnosti využití opensource 3D a navazujících technologií při přípravě pedagogů sekundární úrovně vzdělávání
Abstract: The first section briefly defines the field of 3D technologies and their relationship to Art Education. The second part is devoted to the pre-investigative study, which was carried out at selected secondary schools and grammar school. It shows awareness of 3D technology among secondary school students. Study also probes us the most frequently used software for 3D by pupils. As an interesting comparison showed to compare the results of pupils from secondary artistically or graphically oriented schools with the results of grammar school students.
Key words: opensource, 3D applications, 3D modeling, 3D visualisations, secondary education, secondary schools
Download the article in English [PDF]: Not available