Autor: Jana Přikrylová
Abstrakt: Příspěvek představuje výsledky předvýzkumu v oblasti diagnostiky strategií učení cizímu jazyku na gymnáziu. Použit byl dotazník Language Strategy Use Survey (A. Cohen, R. Oxford, C. Chi 2002) vycházející z přístupu k výuce založeného na stylech a strategiích učení A. Cohena a S. Weaverové. Na české podmínky byl upraven a adaptován pod názvem Dotazník strategií učení cizímu jazyku pro studenty středních škol (Přikrylová, Vlčková 2010). Strategie byly zjišťovány v oblastech receptivních (poslech, čtení) a produktivních řečových dovedností (psaní, mluvení).
Klíčová slova: diagnostika, učení, diagnostické techniky, aplikace metod, strategie učení, cizí jazyk, strategie učení v českém prostředí, strategie učení v zahraničí, A. Cohen, S. Weaver
Článek ke stažení v češtině [PDF]: POUŽÍVÁNÍ STRATEGIÍ UČENÍ CIZÍMU JAZYKU STUDENTY GYMNÁZIA Z HLEDISKA ŘEČOVÝCH DOVEDNOSTÍ (předvýzkum k disertační práci) Strategie učení cizímu jazyku – Inventář strategií
Abstract: This acticle presents the results of preliminary research in the field of diagnostic foreign language learning strategies in high school. A questionnaire was used Language Strategy Use Survey (A. Cohen, R. Oxford, C. Chi 2002) based on an approach to teaching based on learning styles and strategies, A. Cohen and S. Weaver. The Czech conditions were modified and adapted questionnaire called The Questionnaire foreign language learning strategies for students of secondary schools (Přikrylová, Vlčková 2010). Strategies have been identified in the areas of receptive (listening, reading) and productive skills (writing, speaking).
Key words: Diagnostics, learning, techniques of diagnostics, aplication of methods, learning strategies, foreign languages, learning strategies in Czech Republic, learning strategies abroad, A. Cohen, S. Weaver
Download the article in English [PDF]: Not available