METAKOGNITIVNÍ STRATEGIE JAKO SOUČÁST ZVYŠOVÁNÍ AUTONOMIE V CIZOJAZYČNÉ VÝUCE

Autor: Jitka Suchardová Nováková

Abstrakt: V rozsahu potřebném k těmto účelům následující příspěvek stručně definuje pojmy učební strategie a autonomie v cizojazyčné výuce, konkretizuje metakognitivní strategie a snaží se poukázat na důležitost jejich rozvíjení v cizojazyčném vyučování. Téma příspěvku bylo zvoleno s ohledem na zaměření disertační práce, která se zabývá vztahem úrovně jazykových znalostí a užívání učebních strategií při studiu cizího jazyka. Příspěvek také stručně prezentuje autorčin výzkumný záměr disertace. 

Klíčová slova: učební strategie, autonomie v cizojazyčné výuce, metakognitivní strategie 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: METAKOGNITIVNÍ STRATEGIE JAKO SOUČÁST ZVYŠOVÁNÍ AUTONOMIE V CIZOJAZYČNÉ VÝUCE

 

Abstract: The paper briefly defines the terms language learning strategies, focusing on metacognitive strategies in more details, and autonomy in foreign language classes, and points out the importance of developing language learning strategies consciously in a foreign language classroom. The paper also presents the topic of the research dealing with the impact of using language learning strategies on the level of language knowledge. 

Key words: language learning strategies, autonomy in foreign language classes, metacognitive strategies 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze