DOPADY PANDEMIE COVID-19 NA VÝUKU V PRIMÁRNÍ ŠKOLE: PŘEHLED UŽITÝCH METODOLOGIÍ A ZÍSKANÝCH POZNATKŮ V DIPLOMOVÝCH PRACÍCH STUDENTŮ UČITELSTVÍ 1. STUPNĚ ZŠ NA PDF MU

Autoři : Petr Najvar, Jiří Havel, Tomáš Horčička, Petra Vystrčilová, Veronika Najvarová, Veronika Rodová

Abstrakt:
Příspěvek podává přehled o metodologiích a nálezech úplného vzorku diplo- mových prací věnovaných tématu pandemie nemoci covid-19 a jejího dopadu na vzdělávání na primárním stupni obhájených v kalendářních letech 2020, 2021 a 2022 studujícími v oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na Pedagogické fakultě MU. Analýza se zaměřuje na formulaci cílů, zvolené metody, způsob konstrukce vzorku a výsledky cca 10 diplomových prací. Diskutována je speci- fická povaha diplomových prací jako badatelských aktivit.

Klíčová slova:
pedagogický výzkum, diplomová práce, přehledová studie, covid-19

Článek ke stažení [PDF] 

Title
EFFECTS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON CZECH PRIMARY SCHOOLS: REVIEW OF FINDINGS AND METHODOLOGIES EMPLOYED IN DIPLOMA THESES OF MASARYK UNIVERISTY’S PRIMARY SCHOOL TEACHER STUDENTS

Abstract
This review study presents a summary of findings and of methodologies used in diploma theses defended by students of primary teacher education programme at the Faculty of Education, Masaryk University, between 2020 and 2022 that focused on how the covid-19 pandemic affected education in primary schools. The analysis examined the aims, research methods, samples, and findings of ca 10 diploma theses. Diploma theses as a specific genre of research activity are discussed.

Keywords
educational research, diploma thesis, review study, covid-19

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze