Řešení pedagogických problémů ke státní závěrečné zkoušce ve vztahu ke kompetencím studenta učitelství pro primární vzdělávání

Autoři: Doc. PhDr. Hana Lukášová, CSc.

Mgr. Alena Seberová

Anotace: V příspěvku bude podána informace o inovativním pojetí státní závěrečné zkoušky z pedagogiky a psychologie pro obor Učitelství 1. stupně základní školy v návaznosti na Institucionální standard, který řeší problém reprodukce pedagogických poznatků ve výstupu ze studia. Navrhované řešení je pokusem o propojení pedagogických poznatků s hlavními profesními kompetencemi. Bude popsán postup při volbě pedagogického problému a konzultace návrhu strategie jeho řešení (pojmová mapa, volba odborné literatury a její zpracování, volba diagnostických metod pro akční výzkum) ve třetím ročníku studia. Bude vysvětlen vztah k reflektované projektové praxi a postup při tvorbě ukázkového portfolia ve čtvrtém ročníku. Dále budou uvedeny výsledky empirického předvýzkumu obtíží studentů, s nimiž se v průběhu přípravné, realizační i vyhodnocovací fáze setkávali a bude učiněn pokus navrhnout další otázky pro evaluační výzkum nově pojatého výstupu ze studia.

Článek ke stažení [PDF]: Řešení pedagogických problémů ke státní závěrečné zkoušce ve vztahu ke kompetencím studenta učitelství pro primární vzdělávání

Diskuze