Autoři: Mgr. Renata Šikulová
PaedDr. Ivana Čepičková, Ph.D.
Anotace: Otevřené vyučování patří k těm koncepcím, které se vyznačují snahou implementovat principy demokratického a humanistického pojetí výchovy a vzdělávání do života školy. Prvky otevřeného vyučování začaly pronikat v období zahájení transformačních proměn naší školy do pedagogického vědomí učitelů a začaly ovlivňovat osobní pojetí výuky některých z nich. V příspěvku jsou prezentovány dílčí výsledky rozsáhlejšího výzkumu, který byl věnován učitelům, žákům a proměnám vyučování pod vlivem modernizačních tendencí. Příspěvek přináší konfrontaci pohledů učitelů a žáků na využívání některých prvků otevřeného vyučování v základních školách.
Článek ke stažení [PDF]: Využívání prvků otevřeného vyučování v současné škole – vstřícný krok k posílení autonomie žáka