ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG A JEHO POHLED NA INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

Autoři: Tereza Hormandlová, Tomáš Čech

Abstrakt: Kontext společenského dění se významně promítá i do školství, které je nuceno přizpůsobovat se změnám a inovacím. Jedním z aktuálních trendů je vznik nových profesí podporujících snahy o inkluzivní vzdělávání a rovné příležitosti. Náš výzkum sledoval specifika profese školního speciálního pedagoga. Pomocí zakotvené teorie interpretujeme jejich zkušenosti a pohled na podobu inkluze v českém školním prostředí, neboť právě školní speciální pedagog je významným aktérem inkluzivního vzdělávání.

Klíčová slova: školní speciální pedagog, inkluze, rovné vzdělávací příležitosti, kvalitativní výzkum, zakotvená teorie

Článek ke stažení [PDF]

Title: SCHOOL SPECIAL EDUCATORS AND THEIR VIEW ON INCLUSIVE EDUCATION

Abstract: The context of social events is also reflected in education, which is forced to adapt to change and innovation. One of the current trends is the emergence of new professions that support efforts towards inclusive education and equal opportunities. Our research followed the specifics of the profession of school special educator. Using grounded theory, we interpret their experiences and perspectives on the form of inclusion in the Czech school environment, as the school special educator is an important actor in the inclusion process.

Keywords: school special educator, inclusion, equal educational opportunity, qualitative research, grounded theory

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze