DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE JAKO SOUČÁST RODINNÉ DYNAMIKY

Autoři: Hana Staudková

Abstrakt: Příspěvek se věnuje využívání digitálních nástrojů v životě současné rodiny. Cílem výzkumu je zachycení variací prožívání rodičů dětí na první stupni ZŠ, které vedou k různým způsobům využívání digitálních nástrojů. Subjektivní chápání rodičů sledujeme perspektivou fenomenografického výzkumného přístupu. V rámci výsledného prostoru zobrazujeme variace prožívání, které podporují či naopak zapříčiňují ztrátu příležitostí k využívání možností digitálních nástrojů.

Klíčová slova: rodina, digitální technologie, fenomenografie

Článek ke stažení [PDF]

Title: DIGITAL TECHNOLOGY AS PART OF THE FAMILY DYNAMIC

Abstract: This contribution explores the use of digital tools in the life of the contemporary family. The aim of the research is to capture the variations in the experience of parents of children in the first stage of primary school, which lead to different strategies of using digital tools. Parents’ subjective experiences, their different ways of understanding and experiencing are observed through the lens of a phenomenographic research approach. In the resulting space, we show the dimensions of variation that promote or, on the contrary, cause the loss of opportunities to use the possibilities of digital tools.

Keywords: family, digital technologies, phenomenography

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze