4. SEKCE: Výzkum školy a dalších vzdělávacích institucí
Autor: PETR URBÁNEK
Abstrakt: Příspěvek se zabývá výsledky šetření sociálního klimatu učitelských sborův prostředí českých základních škol. Porovnáváno je klima učitelskýchsborů základních a středních škol. V textu jsou analyzovány rozdíly mezivybranými subsystémy (pohlaví, učitelé 1. a 2. stupně, věk učitelů, velikostškoly a profesní charakteristiky osoby ředitele školy.
Klíčová slova: Sociální klima školy, klima učitelských sborů, výzkum sociálníhoklimatu školy, dotazník OCDQ-RS, faktory ovlivňující klima, gender a věkučitelů, profesní charakteristiky ředitele, velikost školy.
Článek ke stažení [PDF]: KLIMA UČITELSKÝCH SBORŮ ZŠ: EMPIRICKÁ ZJIŠTĚNÍ
Abstract: Climate of School Staff: the Empiric Finding. This contribution deals withresults of research, which is about social clmate of scholl staff at Czechbasic schools. There is comparison of parameters of climate at basicschools and high secondary schools too. This text contains analysis ofdifferences in sensitivity of climate between the subsystems (gender,teachers at the primary and secondary low school, age of teachers, schoolcapacity and the profession chracterization of the head-master
Keywords: Social climate of school, climate of school staff, research of socal schoolclimate, OCDQ-RS questionnaire, factors affecting climate, gender andage of teacher, profession characterization of the head-master, schoolcapacity.
Download the article in English [PDF]: Not available