Autoři: Nicola Fořtová
Abstrakt: Cílem posteru je představit počáteční fáze výzkumného projektu, který zkoumá interakci při výuce angličtině jako cizím jazyce (EFL). Konkrétně se zaměřujeme na typy opravných postupů, které studenti učitelství a zkušení učitelé používají při výuce angličtiny. Základním analytickým nástrojem je multimodální konverzační analýza (CA), kterou jsme aplikovali na třech souborech dat z video a audio nahrávek z různých kurzů EFL vyučovaných v různých prostředích. Výzkum přispívá k našemu porozumění opravným postupům v různých prostředích EFL.
Klíčová slova: opravné postupy, konverzační analýza, interakce žák‑učitel, osvojování druhého jazyka, angličtina jako cizí jazyk
Title: CORRECTION PRACTICES IN VIRTUAL AND FACE -TO -FACE EFL CLASSROOMS: INTRODUCTION OF A RESEARCH PROJECT
Abstract: The aim of the poster is to introduce the initial stages of a research project which investigates interaction in the English as a foreign language (EFL) class‑ room, with a specific focus on the types of correction practices that pre ‑service and experienced teachers employ in various EFL contexts. For the purpose of the research multimodal conversation analysis (CA) will be conducted on three datasets of video and audio recordings from a variety of EFL courses taught in various settings. The research contributes to our understanding of correction practices in various EFL settings (i.e. online, F2F).
Keywords: correction practices, conversation analyazisis, student ‑teacher interac‑ tion, second langauage acquisition, English as a foreign language
Download the article in English [PDF]: Not available