VYUŽITÍ METODY CLIL FORMOU STORYTELLINGU VE VÝUCE ZEMĚPISU: PŘEHLEDOVÁ STUDIE

Autoři: Dominika Zečevičová

Abstrakt: Cílem geografického vzdělávání by mělo být (mimo jiné) osvojování oborových a mezioborových dovedností, postojů a hodnot (Maranda a kol., 2017), což nabízí kombinace metod CLIL a storytelling. Příspěvek představuje současný stav poznání v oblasti využití CLIL a storytelling ve výuce zeměpisu. Prezentovaná přehledová studie předkládá odpovědi na následující výzkumné otázky: 1. Pro jakou věkovou skupinu žáků je metoda využita? 2. Jaká metodologie byla pro výzkum použita? 3. Jaká jsou hlavní zjištění výzkumů? Přehled umožňuje ukotvit disertační výzkum do teoretického i metodologického rámce.

Klíčová slova: zeměpis, CLIL, storytelling, příběh

Článek ke stažení [PDF]

Title: USING THE CLIL METHOD IN THE FORM OF STORYTELLING IN GEOGRAPHY EDUCATION: A REVIEW STUDY

Abstract: Geographic education should aim to acquire disciplinary and interdisciplinary skills, attitudes, and values (Maranda et al., 2017), which offers a combination of CLIL and storytelling. The contribution represents the current state of knowl‑ edge of the use of CLIL and storytelling in geography teaching. The presented overview study provides answers to the following research questions: 1. What age group of pupils is the method used for? 2. What methodology was used? 3. What are the main findings of the research? The overview would set the dis ‑ sertation research in theoretical and methodological frameworks.

Keywords: geography, CLIL, storytelling, narrative

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze