VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH

Autoři: Wanda Tureckiová

Abstrakt: Výzkumné šetření se zabývalo inkluzí žáků se sluchovým postižením na základních školách. Cílem bylo zmapovat průběh inkluze a zjistit, jaká pozitiva a negativa inkluze uvádějí rodiče a třídní učitelé. Zkoumán byl i vliv vady na sociální a komunikační schopnosti. Byly užity metody pozorování, dotazníky a rozhovory. Respondenty byli třídní učitelé a rodiče a další pedagogičtí pracovníci. Zjištění od respondentů byla zpracována do případových studií, ty přibližují zkušenosti s průběhem inkluze.

Klíčová slova: inkluze, sluchové postižení, komunikační bariéra, sociální interakce

Článek ke stažení [PDF]

Title: EDUCATION OF PUPILS WITH HEARING IMPAIRMENT IN ELEMENTARY SCHOOLS

Abstract: The research focused on inclusion of pupils with hearing impairment in pri‑ mary schools. The aim was to map the inclusion and find out what parents and teachers reported as positives and negatives. The effect of the impairment on social and communication skills was also investigated. Observation, questionnaires and interviews were used. The respondents were class teachers, parents and other educators. Findings from respondents were processed into case studies, which illustrate the experience with the inclusion.

Keywords: inclusion, hearing impairment, communication barrier, social interaction

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze