Autor: Jana Přikrylová
Sekce 7: Dítě, žák a student v kontextu pedagogické reality
Abstrakt: Příspěvek představuje, shrnuje a analyzuje dosavadní stav poznání a výzkumu v oblasti metod a technik diagnostiky strategií učení (zejména cizímu jazyku) v ČR a v zahraničí, především v anglosaském prostředí. Zaměřuje se především na diagnostické techniky strategií učení cizímu jazyku autorů Chamotové a O´Malleyho. Představuje tedy techniky Performance Measures, Text Retelling, Cloze Testing, Holistic and Analytic Scoring of Writing Samples a Rating scales.
Klíčová slova: diagnostika, učení, diagnostické techniky, aplikace metod, strategie učení, cizí jazyk, strategie učení v českém prostředí, strategie učení v zahraničí, A.M.Chamot, M.J. O´Maley
Článek ke stažení v češtině [PDF]: CALLA – JAKO JEDNA Z TECHNIK DIAGNOSTIKY STRATEGIÍ UČENÍ
Title: THE DIAGNOSTICS OF LEARNING STRATEGIES OF FOREIGN LANGUAGES
Abstract: This contribution introduces, summarizes and analyses the existing state of knowledge and research in the area of methods and techniques of Learning strategies diagnostics /mainly foreign language learning/ in the Czech Republic and abroad, in the Anglo-Saxon environment primarily. It concentrates mainly on the diagnostic teachniques of foreign language learning strategies by the authors Chamot and O´Malley. It introduces these techniques – Perfrmance Measures, Text Retelling, Cloze Testing, Holistic and Analytic Scoring of Writing Samples and Rating Scales.
Key words: Diagnostics, learning, techniques of diagnostics, aplication of methods, learning strategies, foreign languages, learning strategies in Czech Republic, learning strategies abroad, A.M.Chamot, M.J.O´Malley
Download the article in English [PDF]: Not available