Sekce 2 – Vychovávaný a vzdělávaný jedinec
Autoři: Dominik Dvořák, Jaroslava Simonová, Jan Vyhnálek
Abstrakt : V mezinárodní i české literatuře se věnuje velká pozornost faktorům, které se podílejí na volbě typu střední školy a konkrétního oboru, stejně jako dlouhodobým důsledkům volby vzdělávací dráhy v pozdějším životě. Méně se ví o tom, co následuje v kratší perspektivě po volbě školy a oboru. Cílem prezentovaného výzkumu je přispět k zaplnění této mezery a popsat, jak sepo přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání mění akademické, sociálníi organizační aspekty života dospívajících v závislosti na typu zvolené školy (gymnázium, střední odborná škola, učební obory s maturitou i bez).
Klíčová slova: longitudinální kvalitativní studie, odborné vzdělávání, přechody mezi stupni vzdělávání, adolescence
Článek ke stažení [PDF] : Dny po rozhodnutí : Přechod adolescentů do různých typů středních škol
Title: Days After School Choice Is Made: Transitions to Different Tracks of Secondary Schooling
Keywords: qualitative longitudinal study, vocational education and training, transitions, adolescents
Download the article in English [PDF]: Not available