4. SEKCE: Výzkum školy a dalších vzdělávacích institucí
Autor: ELIŠKA WALTEROVÁ
Abstrakt: Vědeckou reflexi fungování školy v jejím autentickém prostředí nabízívýzkumná strategie případové studie. Příspěvek se zabývá teoretickými ametodologickými problémy případové studie ve výzkumu školy. Analyzujea srovnává dva modely publikovaných případových studií české základníškoly, městské a venkovské. Uvažuje o možnostech mnohočetnépřípadové studie, které se připravuje.
Klíčová slova: pedagogický výzkum, škola, výzkumná strategie, případová studie,modely případové studie
Článek ke stažení [PDF]: MOŽNOSTI VYUŽITÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE VE VÝZKUMU ŠKOLY
Abstract: Research strategy of the case study offers scientific reflection of the schooloperating in the authentic environment.The contribution deals withtheoretical and methodological problems of case studies in the researchon schooling. It analyses and compares two models of published casestudies on th basic school, city and rural one. It consideres possibilities ofa planned multi-case study.
Keywords: educational research, school, research strategy, case study, models ofcase studies.
Download the article in English [PDF]: Not available