Autor: Ladislav Chmela, Jiří Semrád, Milan Škrabal
Abstrakt: Autoři příspěvku si kladou otázku, proč mladí lidé, ţijící v době digitálních technologií a konzumující tyto technologie, nejsou více oslovováni přírodovědně technickými obory a inţenýrskými profesemi a zda to mimo jiné nesouvisí s přípravou a pojetím výuky budoucích učitelů odborných předmětů na technicky zaměřených vysokých školách. Provedli empirickou sondu u učitelů a studentů. Zjišťovali názory učitelů na tento jev a postoje a názory studentů na uvedený problém. Nepřímo tak sledovali aspirace mládeţe na kariéru.
Klíčová slova: přírodovědně technické obory; digitální technologie; příprava učitelů; odborné vzdělávání; aspirace mládeže na kariéru
Článek ke stažení v češtině [PDF]: NÁZORY NA ASPIRACI MLÁDEŽE NA PŘÍRODOVĚDNĚ TECHNICKÉ OBORY
Abstract: Authors wonder why young people living at the time of digital technology and the consumption of technology, wooed by natural science are more technical and engineering disciplines and professions, inter alia, whether it related to the preparation and approach to teaching future teachers of vocational subjects in technically-oriented universities. Empirical probe conducted by teachers and students. Investigated the opinions of teachers on this phenomenon and the attitudes of students on this problem. Indirectly monitor the career aspirations of youth.
Key words: natural science technical fields, digital technology, teacher training, vocational education, career aspirations of young people
Download the article in English [PDF]: Not available