Autoři : Zuzana Svobodová
Abstrakt: Příspěvek propojuje výsledky kvalitativního výzkumu rozhodování o odkladu povinné školní docházky s analýzou předčasných odchodů ze vzdělávání a opakování ročníků v zemích, kde odklad umožněn není a kde je oproti tomu vysoké procento opakování prvních ročníků základní školy. Propojením těchto témat se snaží poskytnout nový pohled na školní úspěšnost na počátku vzdělávací dráhy Klíčová slova: odklad povinné školní docházky, opakování ročníku, školní úspěšnost, předčasné opouštění vzdělávací dráhy
Klíčová slova: odklad povinné školní docházky, opakování ročníku, školní úspěšnost, předčasné opouštění vzdělávací dráhy
Abstract: This paper aims to combine research findings deciding on postponement of compulsory school attendance with an analysis of grade retention in the countries where deferral is permitted and where it is compared to the high percentage of repeat first grade of elementary school. By linking these research topics can provide a new perspective on academic success at the beginning of the educational path
Keywords: postponement of school attendance, grade retention, school failure, school success
Download the article in English [PDF]: Not available