Inspirace učitelů MŠ a ZŠ profesní sítí Pri-Sci-Net projektu k rozvoji přírodovědných zájmů dětí od 3-11 let

Autoři : Heřmanová Vladislava, Wedlichová Iva

Abstrakt: V příspěvku se autorky zabývají názory učitelů na implementaci Pri-Sci-Net platformy pro badatelskou orientaci v pre – primárním a primárním stupni vzdělávání. Výsledkem projektu 2011 – 2014 byla tvorba výukové strategie pro děti od 3 do 11 let ve spolupráci partnerů ze 17 VŠ institucí. Edukační postupy jsou rozděleny pro tři věkové skupiny: 1. Děti od 3 do 5 let. 2. Pro děti od 5 do 8 let a 3. Žáky ve věku od 9 do 12 let. Metodická příručka pro badatelské aktivity je v národních jazycích dostupná na webu. Učitelé projevují o činnosti s badatelskou orientací značný zájem. Patří k nim nejen příznivci inovativních metod z MŠ, ale též ze ZŠ. Cílem výzkumného šetření je zjistit názory učitelů MŠ a ZŠ na efektivitu síťě Pri – Sci – Net. Sledovali jsme výzkumnou otázku: Jaké je hodnocení, názory učitelů na využití aktivit platformy Pri-Sci-Net pro žáky dvou průřezově zvolených vývojových období. Výzkumný soubor celkem 142 respondentů byl rozdělen na dvě podskupiny: 1. Učitelky MŠ v předškolním vzdělávání, 2. Učitelé 4. -5. třídy 1. stupně ZŠ. V příspěvku jsou reflektovány hlavní aspekty zefektivnění vyučování prostřednictvím badatelských aktivit. Patří k nim činnosti: Objevování, bádání, hodnocení a spojování.

Klíčová slova: badatelský přístup ve vzdělávání, preprimární vzdělávání, základní vzdělávání, přírodovědné vzdělávání, dovednosti a kompetence žáků

Článek ke stažení [PDF] 

Title: THE INSPIRATION OF NURSERY AND PRIMARY SCHOOLS TEACHERS USING PROFESSIONAL NETWORKING AT PRI –SCI- NET PROJECT FOR INCRESING OF SCIENCE INTERESTS BY CHILDREN FROM 3-11 YEARS

Abstract: The paper is the application of knowledge from the project Pri-Sci-Net to the constructive approach in teaching / IBSE in pre-primary and primary level of education. The aim of the project is to design and pilot test the new teaching strategies for children 3 to 11 years. Contribution of the project is to enhance cooperation among the 17 universities that create a manual for developing the inquiry skills of pupils for teachers in national languages available on the site. PriSciNet activities IBSE were several professionally assessed. Each training in teaching strategies by IBSE held with 30 teachers, but the number of supporters of innovation is already more than 142. During the international training has been achieved not only knowledge of the IBSE approach, but in the form of workshops and teacher training. Teachers from the 1st Stage of the Basic School and Kindergarden are also involved in professional networks that enable them to benefit from the experience of other teachers, including foreign ones. The paper reflected the evaluation of effectivity the project  platform by research samle 142 teachers.1. Kindergarten teachers 2. Teachers at the primary school at region Ústí n.L.

Keywords: Inquiry Based Science Education, Pre school education, Primary Education, Teachers Evaluation of Science Activities for Learning

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze