Osobní učební prostředí vysokoškolských studentů

Autor: Pospíšilová Linda, Reimannová Irena 

Abstrakt: Cílem výzkumné sondy bylo zjistit, jakou roli hrají moderní informační a komunikační technologie (ICT) v procesu osvojování/učení se cizímu jazyku – angličtině. Průzkum realizovaný dotazníkem mapuje s jakými ICT studenti pracují a proč, tj. zda je vnímají jako užitečné či nikoliv, proč a k čemu je používají v průběhu výše uvedených procesů. Získané poznatky umožňují nejenom hlubší porozumění procesům osvojování/ učení se cizímu jazyku prostřednictvím ICT, ale na jejich základě je i možné navrhnout model osobního učebního prostředí, tzv. PLE (personal learning environment) vysokoškolských studentů. 

Klíčová slova: Informační a komunikační technologie (ICT), osobní učební prostředí (PLE), styly a strategie učení se (cizímu jazyku – angličtině) 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Osobní učební prostředí vysokoškolských studentů

 

Abstract: The aim of the pilot study was to survey the role modern information and communication technologies (ICT) in the processes of acquiring/learning a foreign language – English. The survey maps what ICT students work with and why, i.e. whether they perceive ICT as useful or not, why and what for they use ICT in the above mentioned processes. Such cognition then consequently contributes not only to deeper understanding of the processes integrating ICT in a foreign language acquisition/learning but may also suggest what and how constructs a model of tertiary students’ personal learning environments. 

Key words: Information and communication technologies (ICT), personal learning environment (PLE), styles and strategies of learning (a foreign language – English) 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze